Co wpływa na zasięg na Instagramie?

zasięg na instagramie

Wpływ na zasięg na Instagramie ma wiele rzeczy, ale jest 5 podstawowych rzeczy, które są najbardziej istotne. Każdą z nich można rozwijać jeszcze na czynniki pierwsze. Postaram się przeprowadzić Was przez temat od ogółu do szczegółu. Jest tak wiele błędnych przekonań na temat tego co wpływa na zasięg najbardziej, że aż głowa mała. Często w gąszczu tych wszystkich informacji osoby zaczynające na Instagramie mają problem. Nie mogą się odnaleźć i w efekcie nie robią nic, albo wszystko po trochu właściwie nie wiedząc po co.

– 5 podstawowych kwestii –

UMIEJĘTNE UŻYWANIE HASZTAGÓW

Hasztagi to temat rzeka. Ich zadaniem na Instagramie jest odpowiednie katalogowanie zdjęć. Dzięki temu możemy poszukiwać interesujących nas rzeczy poprzez wpisywanie odpowiedniego hasztagu. Używanie hasztagów umiejętnie wpływa na zasięg, bo po pierwsze zdjęcia są dobrze skatalogowane i ktoś może je znaleźć pod interesującym nas hasztagiem. Ważne jest, aby używać tylko hasztagów pasujących do zdjęcia lub jego opisu. Bezcelowe jest używanie popularnych hasztagów i nie adekwatnych do treści, którą udostępniasz. Używanie hasztagów, które zostały użyte powyżej 1 000 000 razy również nie ma sensu. Wasze posty zginą w gąszczu innych treści. Warto dopasowywać wielkość hasztagów indywidualnie pod konto. Jeśli dopiero zaczynasz na Instagramie nie używaj hasztagów powyżej 500 000 użyć. Skup się na tych mniejszych, bo tam masz realną szansę zaistnieć.

REGULARNE DODAWANIE POSTÓW

Raz dziennie wystarczy? Nie! To jest absolutne minimum. Wiele osób błędnie myśli, że jedno dziennie wystarczy. Powinno się dodawać posty tak często jak tylko się da. Pamiętając, że minimum musi być to jeden post. Minimum, a nie maksimum. Wiele naprawdę dużych kont dodaje po 3, a nawet 5 postów dziennie, co kilka godzin. Wrzucając zdjęcie rano osoby będące aktywne na Istagramie dopiero wieczorem mają niewielkie szanse je zobaczyć. Dlatego warto dodawać zdjęcia o różnych porach wtedy kiedy nasi obserwujący są najbardziej aktywni.

JAKOŚĆ TREŚCI

Zdjęcia nieostre, prześwietlone, za ciemne nie mają szans przebić się na Instagramie. Im wyższej jakości zdjęcie tym lepiej. Wiadomo, że nie trzeba używać profesjonalnego sprzętu by zrobić dobre zdjęcie, bo wystarczy telefon. Należy jednak pamiętać by zadbać o podstawową obróbkę zdjęcia w narzędziach Instagramu lub zewnętrznej aplikacji. Ponadto warto zapoznać się z podstawami kompozycji zdjęć, dowiedzieć się czym jest złoty podział i jak kadrować dobrze zdjęcia. 

AKTYWNOŚĆ PO WRZUCENIU POSTA

Dodajesz post na Instagramie i wychodzisz z aplikacji. Błąd! Nigdy nie powinno opuszczać się aplikacji po dodaniu zdjęcia. To jest najważniejszy czas. Tak naprawdę liczy się pierwsza godzina od wrzucenia wpisu. Nie 6h, nie 24h tylko pierwsza godzina. Jeśli w pierwszej godzinie zdjęcie nie otrzymało odpowiedniej ilości reakcji to zacznie się zmniejszanie jego zasięgu. Jeśli reakcji będzie dużo to zasięg będzie się rozszerzał. Dlatego tak ważny jest ten początkowy czas. Odpowiadaj na komentarze. Zaglądaj na profile osób, które dały Ci serduszko. Wrzuć zajawkę o nowym zdjęciu na Insta Story. Dbaj o swój zasięg na Instagramie!

NAGRYWANIE INSTA STORY

Warto przełamać się i dodawać Insta Story. Wiele osób wstydzi się mówić do telefonu. Nie ma czego wystarczy poćwiczyć. Najpierw spróbuj mówić i się nie pokazywać. Z czasem będzie coraz łatwiej. Ważne żeby co kilka godzin coś pojawiło się na story. Może być krótkie nagranie, zdjęcie, grafika, cokolwiek byleby było spójne z Twoją wizją i treściami, które udostępniasz obserwującym.  To naprawdę działa. Dodawanie zdjęć i nie nagrywanie story to strata świetnego źródła relacji z obserwatorami. 

Podsumowanie

Jeśli masz opanowane z ręką na sercu te 5 podstawowych rzeczy to jesteś na bardzo dobrej drodze. Wielu znanych i lubianych influencerów samo zapomina o tych elementach. Moim zdaniem najtrudniejsza jest regularność. Zawsze miałam problem ze systematycznością. Właśnie częstotliwość dodawania postów jest największym problemem każdego twórcy internetowego. Wielu zatrzymuje się w miejscu i nie działa, bo uważa że ma już odpowiednią ilość obserwujących. Konta przestają się rozwijać, a Wy widzicie później informacje że Instagram znów ucina zasięgi. No ucina, bo jak nie ma aktywności to oczywiście, że będzie je obniżał. Działanie na Instagramie jest trochę jak gra, która wymaga zaangażowania. A Ty jesteś dobrym, czy złym graczem? Narzekasz na zasięg na Instagramie czy nie?

Skomentuj wpis