Co powinno znaleźć się w bio na Instagramie?

Bio na Instagramie, zwane inaczej biogramem to miejsce, które stanowi wizytówkę profilu. To ważne miejsce na zaprezentowanie się w telegraficznym skrócie, bo mamy do dyspozycji jedynie 150 znaków. Dobry biogram sprawia, że osoba wchodząca na Twój profil od razu wie co na nim się znajduje, kim jesteś, co robisz. Jest to również idealne miejsce to pochwalenia się swoją marką lub firmą jeśli ją posiadamy. Dobrze napisane bio przynosi wiele korzyści i wpływa na lepszy odbiór Twojego profilu.

– must have w bio. –

IMIĘ I NAZWISKO LUB NAZWA FIRMY

Nie zawsze ktoś wie jaki kto ma nick na Instagramie, dlatego warto aby główną informacją było właśnie imię i nazwisko lub nazwa firmy. Jeśli tego nie ma utrudniasz poszukiwanie swojego profilu.

SŁOWA KLUCZOWE

U mnie słowami kluczowymi jest lifestyle, travel i marketing girl. Można je wpisywać w formie hasztagów jeśli mamy taką ochotę. Ja kiedyś miałam wpisane jako hasztagi, a teraz normalnie oddzielone emotikonami. Słowa kluczowe wpływają również na kategoryzowanie Twojego profilu, więc im bardziej są trafne tym większa szansa, że algorytm Instagrama sprowadzi do Ciebie osoby zainteresowane treściami, które publikujesz. Nie może ich zabraknąć. Nie chcesz sobie zabierać zasięgu, który jest tak ważny w mediach społecznościowych.

ADRES E-MAIL

Oczywiście można go wpisać w odpowiedniej komórce dla e-mail, ale on nie jest wyświetlany na wersji PC. Wiele osób woli przepisać sobie Twój adres, aby napisać e-mail niż pisać do Ciebie z poziomu przycisku. Zwłaszcza agencje reklamowe i firmy przeglądają social media na komputerach. Nie dodając adresu e-mail w treści bio zabierasz sobie szansę na kontakt.

LINK

Wykorzystaj możliwość dodania linku. Może być to Twoja strona internetowa, sklep, fanpage na Facebooku. Miejsce gdzie również można Ciebie znaleźć i zależy Ci, aby sprowadzić tam ruch z Instagrama. Jest to też świetna opcja dla osób, które nie mogą dodawać linków w story. Je można dodawać dopiero jak ma się 10 000 obserwujących. Zawsze możesz opowiedzieć o czymś na story i powiedzieć, że link znajduje się w bio. Dodatkowo masz całą masę gifów do dodania w story właśnie z hasłem „link in bio”. Tak samo wykorzystuj kierowanie na link w swoich postach.

CALL TO ACTION

Call to action po naszemu wezwanie do działania. Jeśli mamy dodany link w bio to warto uzupełnić go o tzw. CTA np. kup teraz, zobacz więcej, przeczytaj, pobierz itp. Wbrew pozorom ludzie w sieci potrzebują takich wezwań do działania i reagują na nie tak jak byśmy tego oczekiwali.

EMOTIKONY

Idealnie wizualnie uzupełniają tekst, a stosowanie ich zamiast np. myślników jest świetnym rozwiązaniem. Zachowaj jednak umiar żeby z Twojego bio na Instagramie nie zrobiła się choinka 😉

– optional in bio. –

MIEJSCE POBYTU

Możesz zawrzeć informację skąd pochodzić, albo w jakim miejscu teraz jesteś lub gdzie niebawem będziesz. Z tego rozwiązania najcześciej korzystają instagramowi podróżnicy. Jest to też najważniejszy element dla firm, które przyjmują swoich klientów u siebie: salony beauty, restauracje, puby, bary itd. Wszędzie tam gdzie klient przychodzi osobiście warto by adres się znajdował. Zdecydowanie ułatwia życie. Przede wszystkim to super rozwiązanie dla firm poszukujących nowych klientów. Jeśli jesteście z Wrocławia to przecież niekoniecznie potrzebni są Wam obserwujący z Warszawy. Skupiaj się na działaniu lokalnym.

TELEFON

Tutaj ta sama sytuacja, która następuje z przyciskiem e-mail. Wypełnione pole będzie tylko przyciskiem, dlatego warto, aby w samym bio znajdował się numer. To jest konieczne i warte uwagi dla wszystkich firm, z którymi klient kontaktuje się telefonicznie. Umawia na wizytę, dzwoni o konsultację itp.

Podsumowanie

Jak widzisz do zamieszczenia jest sporo informacji, a trzeba to zrobić w telegraficznym skrócie. Dlatego warto aby biogram był bardzo dobrze przemyślany i skrupulatnie napisany. Ja bardzo często go edytuję, zmieniam coś, poprawiam i warto starać się ciągle to miejsce udoskonalać.

Pamiętaj, że bio to wbrew pozorom sporo miejsca do zaprezentowania siebie i swojego profilu. Szkoda żeby było to poste miejsce, albo nie w pełni wykorzystane, dlatego zalecam Ci je poprawić jeśli jest niekompletne 🙂

Jeśli chcesz żebym sprawdziła Twoje bio na Instagramie i dała Ci wskazówki, co możesz jeszcze poprawić to napisz do mnie na Instagramie na DM [klik] chętnie zerknę i doradzę 🙂

 

Skomentuj wpis

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.